sâmbătă, 11 februarie 2012

Eu sunt numarul 4

L-au prins pe Numarul Unu in Malaysia. Pe Numarul Doi in Anglia.Iar pe Numarul Trei in Kenya.Si i-au ucis pe toti...Eu sunt Numarul Patru. Eu sunt urmatorul.
Lorien era o planeta micuta si linistita. Asta pana la atacul mogadorienilor. Locuitorii planetei Mogadore, care si-au secat de resurse propria planeta, au atacat Lorien si au distrus-o, lasand-o de nelocuit. Totusi, un grup mic de lorieni, garzi si cepani, au reusit sa scape si s-au refugiat pe Pamant.Datorita unei vraji care ii protejeaza, cei noua garzi salvati nu pot fi ucisi decat in ordinea in care au fost numerotati, si de fiecare data cand unul dintre ei e ucis, celorlalti le apare o cicatrice care sa ii avertizeze ca li se apropie randul.
Numarul Patru, care isi ia numele de John Smith, locuieste in Paradise, Ohio, impreuna cu Henri, protectorul sau.
John este un gard, ceea ce inseamna ca are unele Mosteniri, adica puteri, care incep sa se manifeste de la varsta de 15 ani. Prima sa Mostenire este rezistenta la foc.Henri este un cepan, un loric fara Mosteniri, al carui scop este sa il apere pe Numarul Patru.
Ceilalti lorici s-au raspandit pe Pamant, fiecare incercand sa supravietuiasca cum poate. Ei nu se cunosc, nu s-au mai vazut de cand racheta lor a aterizat pe Terra si nu au voie sa se mai intalneasca, deoarece daca o fac, vraja care ii protejeaza se rupe.
posterJohn si Henri sunt tot timpul in alerta, fugind la cel mai mic semn de pericol, stabilindu-se in orase mici, incercand sa nu iasa in evidenta.
-Telefonul meu a disparut.
-Unde e?
-In dimineata asta am avut un mic conflict cu un baiat pe nume Mark James.Probabil mi l-a luat el.
-John, ai stat la scoala o ora si jumatate. Cum naiba ai reusit sa ai deja un conflict? Ar trebui sa stii mai bine cum sa te porti.
-E un liceu. Eu sunt un elev nou. E simplu.
John nu se straduieste prea tare sa isi faca o viata, pentru ca la fiecare cateva luni e nevoit sa paraseasca orasul. Fiind mereu in miscare, e greu sa isi faca prieteni, dar cand o intalneste pe Sarah, lucrurile se schimba.
-Oricum, ce s-a intamplat?Mi-am facut griji pentru tine.
-M-ai crede daca ti-as spune ca sunt extraterestru?
-Taci din gura, face ea, jucausa. Ce s-a intamplat in realitate?
Rad.

John si Henri spera ca intr-o zi Lorienul sa devina din nou locuibila, iar ei sa se intoarca acolo. Doar ca mogadorienii au alte planuri, printre care uciderea tuturor celor noua garzi si cucerirea Pamantului.
Speranta dispare ultima. Daca o pierzi, pierzi totul. Iar cand ai impresia ca totul e pierdut, ca totul e cumplit si sumbru, speranta continua sa existe, intotdeauna.

Concluzie: o carte frumoasa, diferita si interesanta care merita citita.Abia astept volumul 2, Puterea celor sase.
Rang:****
4/5

Un comentariu:

Cristina M. spunea...

Cartea nu o am, insa am vazut filmul si mi-a placut mult. Cu siguranta cartea e si mai buna, sper sa am ocazia sa o citesc.