vineri, 30 martie 2012

„Cercul Secret” de L. J. Smith [recenzie]

„Cercul Secret” de L. J. Smith

♡ Contextul în care am achiziționat-o / citit-o
Prima carte din această serie am primit-o de la Ramona. Nu știam dacă merită cumpărată, așa că mi-a oferit-o spre citire pentru a vedea dacă-mi place.

☆ Despre ce este vorba în serie?
În acestă serie ne este prezentat un fragment, de altfel, cel mai important, al vieții unei adolescente de șaisprezece ani pe nume Cassie care se mută în vechiul orășel din care provine mama ei, unde bunica ei, pe care mama ei o lăsase cu mult timp în urmă, numit New Salem. O serie de evenimente îi descoperă că ea este vrăjitoare și că face parte di vrăjitoarele originare din Salem, presupus omorâte pe rug cu sute de ani în urmă.
Moartea unor elevi ai liceului din New Salem, descoperirea unui element al vechiului Sabat de vrăjitoare, iubirea reală dar interzisă pe care o simte pentru Adam, iubitul Dianei, cea mai frumoasă și bună ființă pe care Cassie o întâlnise, toate acestea se strâng în sufletul ei, apăsând-o. Mai mult de atât, noul director al școlii este vrăjitorul John cel Negru care vrea să distrugă New Salemul și să pună stăpânire peste Pământ. Cassie este însă cea care trebuie să salveze totul.

☆Recomandare/ Părere personală
Mie îmi place această serie datorită ușurimii cu care se citește. Ultima carte am citit-o în vreo două ore, în pauzele de la școală. Primele două le-am citit seara, înainte de culcare, când nu necesită o atenție deosebită. Ideea cărții este frumoasă, aduce în prim plan iubirea, ideea sufletului pereche, ideea miticului care se îmbină cu realul.
Pare un basm adaptat zilelor noastre și asta îmi place enorm, deoarece am o nevoie uriașă de frumusețile basmului, pentru că sunt, cred, singurele care ne îndeamnă să visăm în continuare cu ochi de copil.

☆ În comparație cu alte cărți ale aceleiași autoare...
Am mai citit și seria „Jurnalele vampirilor” de aceeași autoare și am observat că autoarea are o înclinație spre scrierea mai mult feerică decât fantasy. Îi place să transforme povestea într-un fel de basm cu prințese ca în vechime, unde personaje negative care trebuie să moară mor în așa fel încât cititorul nu simte cu adevărat durerea lipsei acestora decât dacă ele chiar nu se mai întorc.
În comparație cu seria menționată mai sus, seria „Cercul secret” are o acțiune mai bine proporționată, se vede că finalul este rescris prin prisma începutului.