miercuri, 7 martie 2012

Draga John

libris cultural
Am primit aceasta carte de la Libraria Online Libris, careia ii multumesc foarte mult.


Dupa ce am citit Ultimul cantec si O plimbare de neuitat, am devenit o fana a lui Sparks si de abia asteptam sa citesc o alta carte scrisa de el.
Despre ce e vorba:



Pentru ca nu prea stie exact ce sa faca cu viata lui, John se inroleaza in armata. Nu are o relatie prea buna cu tatal sau, pe mama nici nu o cunoaste, la facultate nu merge si isi da seama ca trebuie sa faca ceva, nu poate sa isi piarda viata in acelasi local prost cu aceasi prieteni ratati. Asa ca se inroleaza.
Armata nu e chiar ce crede el, dar nici el nu era sigur la ce sa se astepte.
Citeam, de asemenea mult. Ȋn armatã ai mult timp sã citeşti, iar oamenii fac schimb de cãrţi sau le împrumutã de la bibliotecã pânã li se desprind coperţile de uzurã.Nu vreau sã vã faceţi impresia cã am devenit cine ştie ce savant, pentru cã nu eram. Nu eram fan Chaucer , Proust sau Dostoievski sau oricare altul dintre tipii aceştia morţi. Citeam mai mult cãrţi de mistere, thrillere şi cãrţi de Stephen King şi am devenit în mod special pasionat de Carl Hiaasen, deoarece cuvintele lui curgeau cu uşurinţã şi mã fãcea întotdeauna sã râd. Nu m-am putut abţine sã nu mã gândesc cã, dacã şcolile ar fi avut cãrţile astea în programã, am avea mai mulţi cititori pe lume.


Image and video hosting by TinyPic

Intr-una dintre permisii, se intoarce acasa, la tatal sau, si acolo o cunoaste pe Savannah. Aceasta fata, foarte diferita de toate cele pe care le cunoscuse el, il cucereste prin sinceritatea ei, prin bunatatea pe care o arata tuturor oamenilor, si prin frumusetea sa.
Ȋn ciuda pãrerii lui Tim cã e naivã, pãrea mult mai maturã decât majoritatea celor de vârsta noastrã.Şi totuşi, având în vedere felul în care arãta în costum de baie, ar fi putut sã îmi recite şi cara de telefoane si tot aş fi fost impresionat.
Cele doua saptamani pe care John le petrece impreuna cu Savannah ajung sa fie cele mai bune zile din viata lui, si isi da seama ca s-a indragostit de ea pana peste cap, iar ea simte la fel. Dar el trebuie sa se intoarca in Germania, pentru ca permisia s-a sfarsit.
-O sã mã însor cu tine într-o zi, sã ştii.
-E o promisiune?
-Dacã vrei tu sã fie.
-Ei bine, atunci trebuie sã îmi promiţi cã te întorci dupã mine când termini armata. Nu mã pot cãsãtori cu tine dacã nu eşti prin preajmã.





Timpul petrecut departe de Savannah e dureros, iar John numara lunile, saptamanile, zilelel si orele care au mai ramas pana cand se vor revedea.
Abia dacã am avut timp sã îmi las jos rucsacul înainte ca ea sa-mi sarã în braţe, iar sãrutul care urmã fu ca un regat magic, cu limbaj şi cu geografie , cu mituri fabuloase  şi cu minuni ale epocii. Apoi se retrase şi-mi şopti “Mi-a fost dor de tine”, iar eu am simţit ca şi cum m-aş fi reîntregit  dupã ce am petrecut un an întreg tãiat în douã.
Timpul trece.Nu repede, ci dureros de incet, dar trece, iar John este fericit ca mai are doar cateva luni pana cand i se termina termenul. Atunci, o va revedea pe Savannah si atunci vor fi liberi sa isi cladeasca o viata impreuna, viata pe care au visat-o.
Doar ca evenimentele de pe 11 septembrie dau totul peste cap. Din patriotism, din loialitate fata de prietenii si colegii sai din armata, John se inroleaza pentru inca doi ani.
Si de unde mai avea doar cateva luni pana la viata lui cu Savannah, acum mai are doi ani si cateva luni. Oare va rezista relatia lor pana atunci?
Dacã relaţia noastrã era o baterie,  timpul pe care-l petreceam departe unul de altul o epuiza neîncetat şi aveam amândoi nevoie  de timp pentru a o reîncãrca.


Cartea este usor previzibila, dar asta nu o face mai putin frumoasa.
Cu fiecare carte a lui Sparks pe care o citesc, ma schimb, fiecare poveste reuseste sa ma sensibilizeze asa cum multe carti nu au reusit. Pana la el, nicio alta poveste de dragoste, fie ea expusa in carte sau in film, nu reusise sa ma faca sa plang. Nicholas Sparks are un talent eceptional de a trimite emotia povestii direct in sufletul cititorului

Concluzie: O carte frumoasa si emotionanta, cu un final superb. Trist, asa cum ne-a obisnuit Sparks in romanele sale, dar superb.
Rang:****
4/5

Niciun comentariu: