vineri, 12 octombrie 2012

30 Days writing about books

 Exista o carte care v-a schimbat parerea despre un anumit subiect?(familie, scoala, iubire, orice). Daca da, povestiti-ne putin despre ea.


O prima carte care m-a schimbat a fost Alchimistul de Paulo Coelho. Mi-a schimbat parerea despre viata, in general, si m-a schimbat pe mine, ca om. E greu sa descriu exact cum m-a schimbat. A fost prima carte in care am intalnit idei filosofice asemanatoare cu ale mele, iar asta mi-a dat incredere in mine, curajul sa imi exprim liber ideile. Asta se intampla cand eram prin liceu, in urma cu vreo 6-7 ani.
"Cand ne vedem tot timpul cu aceleasi persoane, ele ajung sa faca pana la urma parte din viata noastra. Si cum ele fac parte din viata noastra, incep sa vrea sa ne-o schimbe. Daca nu esti asa cum vor, se enerveaza. Fiindca toata lumea are o notiune exacta despre cum trebuie sa ne traim viata. Si nimeni nu stie cum trebuie sa-si traiasca propria-i viata." - Paulo Coelho, Alchimistul

O a doua carte care m-a marcat a fost Veronica se hotaraste sa moara, tot de Coelho, si la scurt timp dupa ea, Dragostea in vremea holerei de Gabriel Garcia Marquez. Prima, m-a facut sa reconsider ceea ce inseamna motivatia, dorinta de a trai, iar a doua mi-a schimbat parerea despre ce inseamna iubire, fidelitate si dedicare. Asta se intampla in urma cu vreo 3 ani.

De curand, asta insemnand cu cateva luni in urma, am citit Ultimul cantec de Nicholas Sparks, carte care mi-a schimbat parerea despre lupta si sacrificiu, iubire si renuntare. Daca cele trei carti prezentate anterior mi-au schimbat doar parerile, aceasta din urma m-a si indemnat la actiune, sa fac ceva pentru a fi sigura ca nu repet greselile personajelor din carte, caci eram cumva pe acel drum.

Ar mai fi carti precum Divergent de Veronica Rooth, Gazda de Stephenie Meyer, La raul Piedra am sezut si-am plans de Paulo Coelho, ori 11 minute si Diavolul si domnisoara Prym, de acelasi autor, plus Povestea tarfelor mele triste de Gabriel Garcia Marquez si Azazel de Boris Akunin care mi-au schimbat unele pareri, dar nu au avut un impact la fel de puternic precum cele patru despre care am vorbit mai sus.


Niciun comentariu: